We wrześniu 2018 roku w budynku naszej Akademii powstała Pierwsza w Polsce Szkoła Muzyczna Montessori Mozarts. 

 

O nas

 

„ Przygotowanie otoczenia i przygotowanie nauczyciela to praktyczny fundament naszego wychowania. Podstawa nauczyciela musi zawsze wynikać z miłości. Dziecku zawsze należne jest pierwsze miejsce. (Maria Montessori, „Domy dziecięce”)

 

W Szkole Muzycznej Montessori Mozart’s pragniemy stworzyć prawdziwie domową atmosferę, pełną kreatywności, radości z muzykowania i dzielenia się tym z innymi. Priorytetem jest, by każde dziecko miało swobodę w działaniu, ponieważ głęboko wierzymy, że tylko wtedy tworzy się prawdziwie i z pasją.Zgodnie z filozofią Marii Montessori, każde dziecko ma prawo do realizowania swojego potencjału kreatywności w odpowiednich dla siebie warunkach. Zależy nam, by dzieci czuły się bardzo dobrze w otoczeniu, które tworzymy.

 

Nasze miejsce nauki jest dostosowane do każdego młodego człowieka, które będzie pod opieką wyspecjalizowanej kadry muzyków realizowało się muzycznie. Dzięki galerii osobowości, którą udało nam się stworzyć, nasz zespół dołoży wszelkich starań, by dzieci uczyły się z przyjemnością i dowiadywały się, że gra w orkiestrze czy śpiew w zespołach to nie jest jedyna droga bycia muzykiem lub osobą związaną ze sztuką. Istnieje szereg innych miejsc, gdzie można rozwijać swój talent muzyczny w przyszłości.

 

Każdy z nauczycieli Szkoły Muzycznej Montessori Mozarts ma ukończone studia wyższe na Akademii Muzycznej oraz duże doświadczenie w pracy z dziećmi. Wielu z nauczycieli Szkoły Muzycznej Montessori Mozarts odbyło praktyki w zespołach w kraju i za granicą. Wszystkich łączy wspólna pasja, ogromna kreatywność i ciekawość.

 

W Szkole Muzycznej Montessori Mozarts uczniowie będą mieli możliwość obcowania ze znakomitymi aktorami, poetami, pisarzami, wokalistami, instrumentalistami – jednym słowem ludźmi z pasją do sztuki, którzy rozpalą ciekawość do robienia rzeczy nieoczywistych. Pragniemy grać, śpiewać, improwizować i osiągać coraz lepsze umiejętności!

 

FILOZOFIA

 

Istota pedagogiki Marii Montessori polega na stwierdzeniu, że każde dziecko jest inne i powinno rozwijać się według indywidualnych planów rozwojowych. W planach tych zapisane są jego możliwości, kompetencje i umiejętności, umożliwiające mu naukę samodzielną i efektywniejszą.

 

Maria Montessori była prekursorką nowoczesnej pedagogiki „przenikniętej duchem miłości, humanitaryzmu i tolerancji”, w której najważniejsze miejsce zajmuje dziecko. Podstawową formą jest indywidualne zdobywanie doświadczeń przez dziecko. Opiera się na tym, co interesuje dziecko, pobudza jego ciekawość, sprzyja jego uniesieniom i sprawia mu satysfakcję, a tym samym prowadzi do sukcesu.

 

Dr Montessori wysuwała postulat wychowania naturalnego, co znaczy, że w wychowaniu należy uwzględniać naturalne prawa rozwoju, naturalne reakcje i naturalne tendencje występujące w zachowaniu wszelkich istot żywych. Była przekonana, że poznawanie i opanowywanie rzeczywistości otaczającej człowieka dokonuje się nie tylko przez intelekt, ale także przez emocje oraz instynkty. Jeżeli wychowanie będzie dostosowane do naturalnego rozwoju dziecka, wtedy poczuje ono potrzebę zdoby

 

Muzyka

Wg badań, już w 5 miesiącu życia dziecko w łonie matki słyszy dźwięki i uczy się ich rozpoznawania i klasyfikowania.

 

Wcześnie rozpoczęta edukacja muzyczna w życiu dziecka rozwija kreatywność, a na dodatek wspomaga rozwój zdolności i umiejętności, które będą dziecku przydatne całe życie.

 

Muzyka (3-6 lat)

 

Jedną z głównych zasad metody Dr Marii Montessori polega na nauczaniu poszczególnych tematów i przedmiotów w taki sposób ze tworzą nierozerwalną całość, pokazują, że wszystko na świecie jest ze sobą połączone i ma na siebie wzajemny wpływ (tzw. kosmiczna metoda edukacji).

 

Muzyka świata i podejście holistyczne

 

Dr Maria Montessori przywiązywała dużą wagę do poznawania muzyki kultury świata, która niezwykle rozwija i otwiera umysł młodego człowieka. Wybrane przez Montessori przykłady muzyczne (zarówno te do słuchania jak i śpiewania) są zróżnicowane i skontrastowane, tak by lepiej zaprezentować różnice i odmienność kultur. Owe zróżnicowanie daje spektrum możliwości rozwoju. Piosenki i utwory urozmaicone są pod względem charakteru, rytmu, języka itp.

 

Dzieci najlepiej uczą się wtedy, gdy rozwijają „pasję”, którą obserwują u uczących ich osób oraz idoli. W tym przypadku muzyka ma wpłynąć na dziecko tak, by samo zechciało ćwiczyć na instrumencie i uczyć się coraz to nowych rzeczy, widząc efekty swojej pracy i wysiłku. Pragniemy wskazywać te pozytywne elementy rytuału ćwiczenia i inwestycji wolnego czasu w sztukę.

 

Istotnym elementem jest posiadanie swojego instrumentu w domu. Ma to ogromne znaczenie dla ciągłości nauki i nierozerwalności ze światem codziennym. Możliwość ćwiczenia i improwizacji w każdym momencie, jest o tyle cenna, że daje przestrzeń do dowolnej pory kontaktu z instrumentem oraz umożliwia stałe i nieograniczone możliwości pracy nad naturalnością, spontanicznością i rozwojem umiejętności. Dziecko obcuje z instrumentem tak, jak z każdym przedmiotem użytku codziennego. Ma możliwość, by ustalić pory dnia które są dla niego najlepsze aby ćwiczyć. W przypadku instrumentów posiadających wybór rozmiarów, należy pamiętaj o odpowiednim dopasowaniu go do wieku dziecka, ponieważ tylko wtedy mamy pewność, że nauka będzie przebiegać prawidłowo.

 

Systematyczne obcowanie z różnorodną muzyką oraz posiadanie do niej swobodnego dostępu rozwija gust, świadomość oraz kreatywność. Dzieci chłoną wiedzę w sposób holistyczny, nie oddzielają jej od siebie. Specjaliści, pedagodzy i mentorzy Montessori umożliwiają młodemu człowiekowi piękny, samodzielny, świadomy i naturalny start w przyszłości. Zabezpieczając młodego człowieka w niezbędną wiedzę, umiejętności oraz przede wszystkim samodzielność.

 

KADRA

Absolwentka studiów magisterskich wydziału Edukacji Muzycznej na kierunku Edukacja Muzyczna w zakresie Sztuki Muzycznej o specjalizacji edukacja muzyczna, prowadzenie zespołów wokalnych i instrumentalnych. Ukończyła także wydział I. na kierunku Muzykoterapii na Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz prestiżowy wydział Chórmistrzowskich Studiów Podyplomowych w Bydgoszczy. Od wielu lat uczy z pasją gry na fortepianie w szkołach muzycznych i prywatnie. Była dyrygentem grupy przygotowawczej Chóru Chłopięcego Narodowego Forum Muzyki (dawna Filharmonia) oraz przeprowadza do niego nabór. Wcześniej była menadżerem tego zespołu. Największą pasją jest praca nad głosem – odkrywanie jego naturalnego piękna i wydobywanie naj. Prowadziła i prowadzi chóry dziecięce i młodzieżowe (m.in. w Społecznej Szkole Muzycznej we Wrocławiu), jak również zespoły instrumentalne Orffa. Stawia na ciągły rozwój przygotowując się do doktoratu. Założyciel własnej mini Akademii Muzyki, gdzie wszystkie zajęcia są prowadzone osobiście. Współzałożycielka pierwszej w Polsce Szkoły Muzycznej Montessori Mozart’s. Praca to Jej pasja i hobby, dlatego zajęcia nie stają się rutyną. Jej drugim zawodem stało się poszukiwanie przyjaznych i efektywnych metod nauczania muzyki, stąd odwaga do tworzenia takich miejsc od początku. Jej motto to „Aby zapalać, trzeba samemu płonąć”.

IMG 28401

 

GITARA

 

Robert Ściubilecki

 

Muzyk pochodzący z Częstochowy, obecnie mieszkający oraz działający we Wrocławiu. Od najmłodszych lat zafascynowany gitarą elektryczną oraz gatunkami muzycznymi takimi jak rock i jazz. Swoją karierę jako muzyk oraz nauczyciel gitary rozpoczął bardzo wcześnie, mieszkając jeszcze w Częstochowie. Po skończeniu swoich pierwszych studiów filologicznych o profilu nauczycielskim, przeprowadził się do Wrocławia gdzie aktywnie działał jako muzyk sceniczny oraz nauczyciel gitary elektrycznej, akustycznej oraz klasycznej. W 2016 roku rozpoczął studia w Akademii Muzycznej we Wrocławiu na wydziale Instrumentalnym, kierunku Jazz i Muzyka Estradowa gdzie studiuje obecnie.

 

2ty

 

SKRZYPCE

 

Aleksandra Soczewicz

 

Skrzypaczka, kompozytorka, absolwentka wrocławskiej Akademii Muzycznej. Jej muzyczne zainteresowania nie kończą się na muzyce klasycznej - nie stroni od muzyki rozrywkowej, występując często ze świecącymi elektrycznymi skrzypcami. Jej drugą największą pasją są podróże. Zawsze zabiera ze sobą skrzypce, by zagrać na nich z lokalnymi muzykami albo na łonie natury: w morzu, oceanie, na pustyni czy w dżungli. Występowała także z orkiestrami w wielu krajach europejskich oraz azjatyckich. Podczas podróży uwielbia odkrywać etniczne brzmienia, a jej kolekcja orientalnych instrumentów stopniowo się powiększa.

 

Zdjecie A Socewicz

 

WOKAL i JamBeat!

 

Maria Szczap

 

Maria Szczap - dyplomowany dyrygent chóralny, wokalistka, instruktor i nauczyciel muzyki. Pochodzi z Turku gdzie zaczęła swoją przygodę z muzyka, która okazała się jej życiową pasją. Od lat mieszka w Kaliszu. Inicjatorka i uczestniczka wielu przedsięwzięć o charakterze kulturalnym. Na stałe współpracuje z teatrem im. W. Bogusławskiego. Współtworzy znany kwartet wokalny The Sunday Singers. Od kilkunastu lat prowadzi chóry dziecięce i dla dorosłych. Uczestniczka prestiżowych tras koncertowych w kraju i za granicą.

 

IMG 6038

 

"CIEKAWSKIE UCHO" ( kształcenie słuchu). "KOMPOZYTOR" ( rytmika, improwizacja, kompozycja)

 

Katarzyna Stańczak

 

Absolwentka wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie studiowała teorię muzyki. Obecnie naucza przedmiotów teoretycznych oraz studiuje bibliotekoznawstwo. Cały czas zdobywa doświadczenie pracując w szkole muzycznej z dziećmi w różnych grupach wiekowych. Swoją wiedzę pedagogiczną zdobywa na różnych kursach i szkoleniach metodycznych. W swojej pracy stosuje różne metody wspierające rozwój, stara się wykazywać empatią – dostrzegać, rozumieć i właściwie reagować na emocje podopiecznych. Praca z dziećmi sprawia jej ogromną radość, satysfakcję, ale i stawia przed nią wiele wyzwań, których zawsze chętnie się podejmuje. Do jej zamiłowania należy minimalizm w muzyce oraz wszystko, co jest związane z Islandią.Kejti CV

Co nowego w Akademii?

2 dni 4 inspirujące seminaria dla rodziców i nauczycieli. 03.05.2019 2 dni 4 inspirujące seminaria dla rodziców i nauczycieli.

 *** ZAPISUJĘ SIĘ NA SEMINARIA ***   Sobota,  25 maj 2019 w godzinach: 9.00 – 12.00 JESTEM OK – TAKI, JAKI JESTEM - Jak dzieci rozwijają zdrowe poczucie...

Wise Oceans Virtual Trip 04.04.2019 Wise Oceans Virtual Trip

W minioną środę nasi uczniowie udali się w wirtualną  podróż do Walii aby spotkać się z Hannah Harries, która jest oceanografem i przedstawicielem...

Zmieniamy się dla Was! Rok szkolny 2019/2020 31.03.2019 Zmieniamy się dla Was! Rok szkolny 2019/2020

Zmieniamy się dla Was!   Nasza Akademia to miejsce stosunkowo nowe na Wrocławskiej mapie placówek Montessori. Pomimo tego, że nasza Akademia jest...